HORROR GIRLS
Jornada de Cineastes Europees Especialitzades en el Gènere Fantàstic.
HORROR GIRLS 2024
II Jornada de Cineastes Europees
Especialitzades en el Gènere Fantàstic
DIVENDRES 4 D'OCTUBRE DE 10:00 A 11:00
Els distribuïdors no tenen por:
INTRODUIR EL TALENT FEMENÍ AL MERCAT
Continua sent una raresa al mercat internacional una pel·lícula de gènere dirigida per una dona? Quin valor de màrqueting se li assigna dins de la indústria a aquesta característica distintiva? Aquest panell avalua la creixent importància i visibilitat del talent femení a la indústria cinematogràfica des de la perspectiva de distribuïdors i productors. Ens acompanyaran tres distribuïdores destacades, Priscilla Smith, Manon Barat i Antonia Nava, que compartiran les seves experiències i coneixements sobre com promoure i comercialitzar projectes liderats per dones en un mercat competitiu.
MODERADORA: ROXANA RAMOS
DIVENDRES 4 D'OCTUBRE 11:15-12:00
Massacre femenina
PRODUIR AMB UNA DIRECTORA, PER QUÈ NO?
L’èxit de cineastes com Julia Ducournau, Ana Lily Amirpour, Jennifer Kent i, més recentment, Coralie Fargeat, demostra que hi ha un mercat desitjós de veure produccions dirigides per dones. Aquesta taula rodona analitza el valor autoral i comercial de les directores al gènere fantàstic dins del panorama cinematogràfic. El panell comptarà amb la participació dels reconeguts productors Enrique López-Lavigne, Mar Targarona i Nuria Valls, que compartiran les seves experiències, desafiaments i motivacions per treballar amb directores a les seves produccions.
MODERADORA: ANNICK MAHNERT
DIVENDRES 4 D'OCTUBRE DE 12:30 A 13:15
DE FINAL GIRL A ASSASSINA
No hi ha gènere cinematogràfic que hagi apostat més per la representació femenina a la gran pantalla que el fantàstic i, en particular, el terror. Aquesta sessió explora l’evolució d’un dels arquetips més icònics del cinema de terror, la final girl, transformada en venjadora i fins i tot villana. Tres experts parlaran sobre la representació de les protagonistes femenines al cinema de gènere: l’actriu Lauren LaVera, coneguda pel seu treball en pel·lícules de terror de culte com Terrifier; el director Iván Fund, apassionat del cinema de gènere dels anys 80 i reconegut per la seva visió autoral; i l’experta en cinema de terror Desirée de Fes, que moderarà el debat.
MODERADORA: DESIRÉ DE FES
DIVENDRES 4 D'OCTUBRE DE 16:00 A 18:15
A la meva pell:
L'EXPERIÈNCIA D'HOMES I DONES DIRIGINT CINEMA FANTÀSTIC.
Amb les seves pròpies paraules i vivències, parelles de cineastes relataran els seus inicis, trajectòries, obstacles i dificultats a què s’han enfrontat amb els seus projectes. Aquest cicle de diàlegs aplega destacats directors i directores de cinema fantàstic per explorar diferents perspectives i experiències. La sessió estarà moderada per Rubén Gutiérrez del Castillo, Director General de SGAE Espanya, i els diàlegs comptaran amb la participació de:
16:00-16:45 – PACO PLAZA I GRAZIA TRICARICO
17:00-17:30 – MARYSIA NIKITIUK I PAUL URKIJO
17:45-18:15 – VERONIKA FRANZ I SEVERIN FIALA / BRIDGET SAVAGE COLE I DANIELLE KRUDY
MODERADOR: RUBÉN GUTIÉRREZ
DISSABTE 5 D'OCTUBRE DE 10:00 A 10:45
Obsessió sagnant:
ESCRIVINT SOBRE DONES I TERROR
L’interès per les creadores dins del gènere fantàstic ha propiciat la producció de tres fascinants estudis els darrers anys. En aquesta sessió, les tres autores responsables exposaran els temes i les directores que han abordat i, sobretot, les conclusions sobre el llegat de les dones en el gènere. Les ponents seran tres destacades autores i expertes en la matèria: Mònica García Massagué, coordinadora del llibre Horror Girls; Heidi Honeycutt, autora d’I Spit on Your Celluloid; i Victoria McCollum, autora de Bloody Women: Women Directors of Horror (Critical Conversations in Horror Studies). Alice Lowe, present al festival des de l’inici de la seva carrera, presentarà en aquesta edició la seva nova pel·lícula titulada Timestalker.
MODERADORA: MÒNICA GARCIA MASSAGUÉ
DISSABTE 5 D'OCTUBRE DE 11:15 A 12:00
MESTRES:
Trobada amb Heather Langenkamp
Heather Langenkamp Sitges Encounters inclou xerrades amb les grans figures del cinema de gènere que participen en aquesta edició del festival. Heather Langenkamp rebrà el premi Time Machine Award 2024. Va començar la seva carrera a les pel·lícules de Coppola Outside the Box i The Outsiders, abans d’interpretar el seu paper més famós: Nancy Thompson, a Malson a Elm Street, Malson a Elm Street 3: Dream Warriors i El nou malson de Wes Craven. Ha supervisat amb el seu marit la companyia d’efectes especials AFX Studio, treballant amb directors com ara Zack Snyder. Recentment, ha aparegut a la sèrie The Midnight Club ia la pel·lícula The Life of Chuck.
DISSABTE 5 D'OCTUBRE DE 12:30 A 13:15
MESTRES:
Coralie Fargeat coneix Carlota Pereda
Fascinant encontre entre dues de les veus més provocadores i fresques del cinema de terror i thriller contemporani. La directora espanyola Carlota Pereda, coneguda per la seva aclamada pel·lícula Cerdita (Piggy), entrevistarà la cineasta francesa Coralie Fargeat, reconeguda internacionalment pel seu poderós debut en el gènere Revenge i actualment al centre d’atenció per The Substance. Aquest diàleg íntim i profund oferirà una oportunitat única per explorar els seus punts de vista sobre el cinema, el gènere i les perspectives femenines a la direcció.
+ Sessió WomanInFan
DIUMENGE 6 D'OCTUBRE DE 12:30 A 13:00
Darrere i davant de la càmera:
ACTRIUS - DIRECTORS
En aquesta xerrada, explorarem la intersecció intrigant entre l’actuació i la direcció des de la perspectiva d’actrius que també assumeixen el paper de directores. Kate Siegel compartirà les seves experiències i punts de vista sobre com l’equilibri entre els rols duals d’actriu i directora influeix en el seu enfocament creatiu i la presa de decisions al set. Analitzarem com aquests professionals afronten el repte de gestionar el treball davant de la càmera alhora que supervisen les responsabilitats de direcció, i com la seva experiència actoral enriqueix la seva visió com a directors. A més, analitzarem casos pràctics i exemples del seu propi treball, oferint una perspectiva única sobre la dinàmica i els beneficis d’exercir tots dos rols al món del cinema i la televisió.